Köp- och leveransvillkor
Företagsinformation
För alla köp som görs på denna webbplats ansvarar Minnadays, med organisationsnummer 921127-XXXX och adress Volundsgatan 5, Västerås.
Hur kontaktar jag kundtjänst?
Mejla oss på kontakt@minnadays.se
LEVERANS
Hur kommer min leverans att hanteras?
Ditt paket kommer att skickas via PostNord. Vanligtvis sker leveransen inom 3-8 arbetsdagar, men under intensiva kampanjperioder kan leveranstiderna vara något längre. För att enkelt kunna följa och spåra din leverans rekommenderar vi att du laddar ner appen PostNord.
Vad är priset för frakten?
39 kr och gratis över 299 kr.
Varifrån skickas min order?
Din order skickas från Sverige.
En del av min beställning saknas?
Vi ber om ursäkt om en produkt i din beställning saknas. Om en vara saknas när din order plockas, kommer vi att justera din beställning och omedelbart återbetala dig för den. Sedan får du lägga en ny order.
RETUR OCH REKLAMATION
Gäller öppet köp?
Ja, du har alltid en 14-dagars ångerrätt (öppet köp) enligt Distansavtalslagen. Om du returnerar produkten inom 14 dagar från och med den dag du hämtade ut ditt paket, kommer vi att återbetala dig fullt belopp. Vänligen notera att vi inte återbetalar den ursprungliga fraktkostnaden vid retur.
Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd. Returnera alltid varan med originalförpackningen och eventuella märkes-tags. Om en vara är felexpedierad eller felaktig står vi självklart för returportot.
Gäller returrätten på alla produkter?
Nej det gäller inte på mössor, hårband och rosetter. För att säkerställa högsta hygienstandard för våra produkter accepterar vi inte returer på öppnade och använda mössor, hårband och rosetter.
Alla produkter som skickas tillbaka ska vara oanvända, otvättade samt rena för att vi skall kunna godkänna en retur. Original-prislappar samt förpackning.
Om du skulle skicka tillbaka någon produkt som inte är i skicket ovan kommer en fraktkostnad på 49 kr att tas ut och produkten returneras till dig.
Om du bara packar upp lådan och produkten inte lever upp till vad du hade tänkt, tveka inte att kontakta oss på: kontakt@minnadays.se så hjälper vi dig med returprocessen. Att du är nöjd är det viktigaste för Minnadays.
Vad ska jag göra om jag tar emot fel produkt?
Vänligen returnera produkten till oss för återbetalning. Skicka även ett mejl för att informera oss om felet. Efteråt kan du placera en ny beställning så kommer vi se till att du får rätt produkt.
Hur utför jag ett byte av en produkt?
Vi hanterar inte direkt byten online, men du kan returnera produkten och göra en ny order för den önskade storleken eller varan. Vänligen kolla noga på produkten innan du packar upp den, då den inte får vara obruten för hygienskäl. Etiketter ska vara lika som innan.
Hur gör jag en reklamation?
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) riktlinjer och erbjuder alltid följande alternativ:
1. Reparation av produkten.
2. Leverans av en ny vara.
3. Återbetalning av ditt köp.
För att underlätta hanteringen av din reklamation, behöver vi ditt ordernummer. Vänligen skicka ett mejl till kontakt@minnadays.se med ämnesraden ”Reklamation” följt av ditt ordernummer. Bifoga bilder på den produkt du önskar reklamera.
När en reklamation godkänns, skickar vi alltid en returfraktsedel via e-post. Vänligen notera att normalt slitage inte berättigar till reklamation.
Jag har fått en produkt som present och skulle vilja byta mot något annat. Går det?
Vi erbjuder inte direkt byte online, men du kan returnera produkten och byta till det du vill exklusive returavgiften. För att göra detta behöver vi ditt ordernummer och det måste ske inom tidsramen för bytesrätt, som är 30 dagar.
När kommer jag att få återbetalning för en returnerad produkt?
Det kan ta upp till 14 dagar innan återbetalningen för returen syns på ditt konto. Vänligen notera att den ursprungliga fraktkostnaden inte återbetalas vid returer.
PRODUKTER
Är alla produkter nya och oanvända?
Ja alla Minnadays-produkter är oanvända.
Mina produkter skiljer sig, ska det vara så?
Ja eftersom varje produkt är handsydd kan små variationer förekomma, vilket ger varje hårband en unik och personlig touch.
Hur vet jag vilken storlek jag ska beställa?
Se storleksguide.
För alla köp som görs på denna webbplats ansvarar Minnadays, med organisationsnummer 921127-XXXX och adress Volundsgatan 5, Västerås.
Hur kontaktar jag kundtjänst?
Mejla oss på kontakt@minnadays.se
LEVERANS
Hur kommer min leverans att hanteras?
Ditt paket kommer att skickas via PostNord. Vanligtvis sker leveransen inom 3-8 arbetsdagar, men under intensiva kampanjperioder kan leveranstiderna vara något längre. För att enkelt kunna följa och spåra din leverans rekommenderar vi att du laddar ner appen PostNord.
Vad är priset för frakten?
39 kr och gratis över 299 kr.
Varifrån skickas min order?
Din order skickas från Sverige.
En del av min beställning saknas?
Vi ber om ursäkt om en produkt i din beställning saknas. Om en vara saknas när din order plockas, kommer vi att justera din beställning och omedelbart återbetala dig för den. Sedan får du lägga en ny order.
RETUR OCH REKLAMATION
Gäller öppet köp?
Ja, du har alltid en 14-dagars ångerrätt (öppet köp) enligt Distansavtalslagen. Om du returnerar produkten inom 14 dagar från och med den dag du hämtade ut ditt paket, kommer vi att återbetala dig fullt belopp. Vänligen notera att vi inte återbetalar den ursprungliga fraktkostnaden vid retur.
Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd. Returnera alltid varan med originalförpackningen och eventuella märkes-tags. Om en vara är felexpedierad eller felaktig står vi självklart för returportot.
Gäller returrätten på alla produkter?
Nej det gäller inte på mössor, hårband och rosetter. För att säkerställa högsta hygienstandard för våra produkter accepterar vi inte returer på öppnade och använda mössor, hårband och rosetter.
Alla produkter som skickas tillbaka ska vara oanvända, otvättade samt rena för att vi skall kunna godkänna en retur. Original-prislappar samt förpackning.
Om du skulle skicka tillbaka någon produkt som inte är i skicket ovan kommer en fraktkostnad på 49 kr att tas ut och produkten returneras till dig.
Om du bara packar upp lådan och produkten inte lever upp till vad du hade tänkt, tveka inte att kontakta oss på: kontakt@minnadays.se så hjälper vi dig med returprocessen. Att du är nöjd är det viktigaste för Minnadays.
Vad ska jag göra om jag tar emot fel produkt?
Vänligen returnera produkten till oss för återbetalning. Skicka även ett mejl för att informera oss om felet. Efteråt kan du placera en ny beställning så kommer vi se till att du får rätt produkt.
Hur utför jag ett byte av en produkt?
Vi hanterar inte direkt byten online, men du kan returnera produkten och göra en ny order för den önskade storleken eller varan. Vänligen kolla noga på produkten innan du packar upp den, då den inte får vara obruten för hygienskäl. Etiketter ska vara lika som innan.
Hur gör jag en reklamation?
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) riktlinjer och erbjuder alltid följande alternativ:
1. Reparation av produkten.
2. Leverans av en ny vara.
3. Återbetalning av ditt köp.
För att underlätta hanteringen av din reklamation, behöver vi ditt ordernummer. Vänligen skicka ett mejl till kontakt@minnadays.se med ämnesraden ”Reklamation” följt av ditt ordernummer. Bifoga bilder på den produkt du önskar reklamera.
När en reklamation godkänns, skickar vi alltid en returfraktsedel via e-post. Vänligen notera att normalt slitage inte berättigar till reklamation.
Jag har fått en produkt som present och skulle vilja byta mot något annat. Går det?
Vi erbjuder inte direkt byte online, men du kan returnera produkten och byta till det du vill exklusive returavgiften. För att göra detta behöver vi ditt ordernummer och det måste ske inom tidsramen för bytesrätt, som är 30 dagar.
När kommer jag att få återbetalning för en returnerad produkt?
Det kan ta upp till 14 dagar innan återbetalningen för returen syns på ditt konto. Vänligen notera att den ursprungliga fraktkostnaden inte återbetalas vid returer.
PRODUKTER
Är alla produkter nya och oanvända?
Ja alla Minnadays-produkter är oanvända.
Mina produkter skiljer sig, ska det vara så?
Ja eftersom varje produkt är handsydd kan små variationer förekomma, vilket ger varje hårband en unik och personlig touch.
Hur vet jag vilken storlek jag ska beställa?
Se storleksguide.
GDPR
På Minnadays behandlar vi personuppgifter i enlighet med GDPR. Genom att göra ett köp hos oss godkänner du att vi lagrar och hanterar dina personuppgifter. Vi sparar de uppgifter som krävs för att kunna fullfölja ditt avtal med oss och för att driva vår verksamhet. Enligt GDPR har du rätt att få tillgång till den information som vi har om dig. Om de uppgifter vi har är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta, kan du begära att de korrigeras, begränsas eller raderas, i enlighet med gällande lagstiftning, som inkluderar bokföringslagen. Din integritet är viktig för oss.